Noriaki Kasai, aproape de prezența cu numărul 500 în Cupa Mondială

salzburg com

Născut la 6 iunie 1972, Noriaki Kasai este una dintre legendele vii ale acestui sport. Japonezul, în vârstă de 43 de ani, țintește în acest sfârșit de săptămână, bifarea celei de-a 500-a prezențe în Cupa Mondială.

Până acum, Noriaki a însumat 498 de etape la care a participat, iar desfășurarea normală a celor două competiții individuale de la Titisee-Neustadt ar consemna atingerea unei borne incredibile: cinci sute de prezențe printre cei mai buni săritori cu schiurile din lume.

Din fericire pentru noi, Noriaki Kasai a stat de vorbă cu un reprezentant al Federației Internaționale de Schi înainte de realizarea acestei performanțe fantastice. Iată care au fost răspunsurile niponului acordate pentru site-ul fis-ski.com:

Domnule Kasai, ce înseamnă această bornă – 500 de prezențe în Cupa Mondială – pentru dumneavoastră?

Pentru mine este senzațional și sunt foarte fericit. Va fi un moment foarte emoționant. Privesc înapoi la clipitele minunate pe care le-am experimentat de-a lungul anilor și, desigur, îmi amintesc și înfrângerile amare sau accidentările. Toate acestea fac parte dintr-o carieră lungă în sport, dar cu siguranță gândurile și bucuria pe care le am în legătură cu ce am reușit și ce am fost capabil să trăiesc în sportul meu vor triumfa, mai presus de orice. 

Ați spus deseori că vă doriți să continuați să săriți pentru o perioadă. Cât va mai fi posibil?

Concurez în Cupa Mondială încă de la 16 ani, ceea ce înseamnă că particip de 27 de ani. Când am împlinit 40 de ani, intenția mea a fost să continui până la 50. Acum, acest lucru ar însemna încă șapte ani. Acum mă simt în formă suficient de bună pentru a-mi îndeplini planul. 500 este un număr frumos, dar cifra mea preferată este 6. Vreau să ajung la 600 de prezențe, așadar consider 500 ca o bornă intermediară, și nu capătul. Dacă voi deține recordul pentru cele mai multe apariții, ar putea fi un record pe care nimeni nu-l va putea bate.  

nytimes com

Deja ați stabilit Recorduri Mondiale Guiness. Sunt importante pentru dumneavoastră?

Acest recorduri au avut loc, dar nu le poți plănui și nu mă gândesc la ele deloc. Când eram mai tânăr, mă gândeam prea mult la prea multe lucruri, de exemplu – cum va fi următoarea mea săritură. Între timp, am realizat că nu trebuie să mă gândesc și să planific deloc cum va fi următorul zbor. Mișcările sunt complet automatizate. Nu mă gândesc la următoarea săritură. Pur și simplu, o fac. De fapt, mă bucur de săriturile mele. După Jocurile Olimpice de la Sochi am conștientizat că poate fi într-atât de ușor. De atunci, mă distrez și mă bucur de săriturile mele. Și întotdeauna abia aștept viitoarele competiții.

Probabil, veți celebra această performanță în Titisee-Neustadt, Germania. Este o locație bună pentru aceasta?

Este un loc foarte bun. Germania este o țară importantă în sporturile de iarnă și cred (nu sunt sigur) că am reușit majoritatea victoriilor mele în Germania. Dar știu cu siguranță că am mulți fani în Germania, deci este o locație potrivită. Dacă aș fi putut să aleg, probabil aș fi ales o arenă din Germania pentru această aniversare.  

Noriaki Kasai a debutat în Cupa Mondială în 17 decembrie 1988, la Saporo, Japonia. Japonezul a adunat 17 victorii de etapă, a devenit campion mondial la zbor cu schiurile în 1992 și a câștigat trei medalii olimpice, dintre care două la Sochi, în 2014. Lăsând la o parte lista reușitelor sale, un lucru este cert: starea sa de spirit și puterea exemplului său sunt doi factori care asigură farmecul competițiilor inter-Icari moderni.

surse foto: salzburg.com, nytimes.com

Marcu Czentye

One thought on “Noriaki Kasai, aproape de prezența cu numărul 500 în Cupa Mondială

  1. WOW! 500 DE PARTICIPĂRI ÎN CUPA MONDIALĂ? NU-MI VINE SĂ CRED! ESTE FERMECĂTOR ȘI SURPRINZĂTOR CEEA CE REUȘEȘTE OMUL ĂSTA! ESTE UN ADEVĂRAT GENIU! UNT MÂNDRĂ CĂ ÎI SUNT FANĂ ȘI MĂ BUCUR DE REUȘITELE LUI! SĂ ÎI DEA DUMNEZEU SĂNĂTATE ȘI PUTERE PENTRU A NE MAI UIMI ȘI DE ACUM ÎNCOLO! DOMO ARIGATO NORIAKI KASAI! AȚI FOST, SUNTEȚI ȘI VEȚI RĂMÂNE CEL MAI BUN! AVEȚI RESPECTUL MEU PENTRU CEEA CE SUNTEȚI ȘI PENTRU CEEA CE AȚI REALIZAT! MĂ BUCUR CĂ SUNT FANA CELUI MAI UIMITOR SĂRITOR ȘI ZBURĂTOR CU SCHIURILE DE PE PLANETĂ!

    Like

Lasă un comentariu

