Sorin Iulian Pîtea va concura în Cupa Mondială, la Zakopane!

iulian pitea

Vești grozave din lumea săriturilor cu schiurile: Iulian Pîtea a confirmat pentru „Telemarcu” participarea la competițiile de la Zakopane din cadrul Cupei Mondiale. Întrecerile se vor desfășura la sfârșitul acestei săptămâni. Săritorul român în vârstă de 18 ani va fi în Polonia pentru a concura cu cei mai în formă sportivi ai momentului. Pe lista de start a ședinței de calificare, care va avea loc vineri, cu începere de la ora 19:00, Sorin Iulian Pîtea se va regăsi în compania unor săritori excepționali, printre care Peter Prevc, Stefan Kraft și Kenneth Gangnes.

Drept urmare a rezultatelor obținute în weekendul trecut la o competiție FIS, românul și-a făcut loc printre cei mai buni dintre cei buni. Prezența în elită este rezultatul unor prestații foarte bune, realizate tocmai la Zakopane, sâmbătă și duminică. Alaltăieri, Iulian Pîtea s-a clasat pe locul 24, sărind 123,5 metri în prima manșă și 117,5 în a doua. A acumulat un total impresionant de 228,8 puncte la finele competiției. Concursul a avut la start 82 de săritori reprezentând 13 țări și s-a derulat pe trambulina mare – cu dimensiunea la 134 de metri -, din localitatea poloneză.

Înainte de a lua parte la competițiile de la Zakopane din Cupa Mondială, Iulian Pîtea a declarat pentru „Telemarcu” următoarele cuvinte:

„Deocamdată sunt într-un stagiu de pregătire psihică destul de frumos și în același timp dificil. Probabil s-a văzut că săriturile mele fluctuează de la 127 la 118 metri, de la locul 2 la locul 31 și tot așa.

De aceea am și decis, împreună cu antrenorii mei, că participarea mea acum la Cupa Mondială m-ar ajuta mult în pregătirea psihică și schimbarea prin care trec pentru Campionatul Mondial de Juniori de la Râșnov.

Mi-am impus un target și în același timp o provocare în care eu trebuie să îmi demonstrez mie că sunt capabil să îmi efectuez una dintre cele mai bune sărituri ale mele. În același timp, vreau să învăț cum îmi pot controla emoțiile.

Aceasta Cupă Mondială este doar o treaptă în programul meu, care are ca obiectiv principal Campionatul Mondial de Juniori.”

Pentru Sorin Iulian Pîtea, prezența în competițiile de la Zakopane poate consemna cea de-a treia apariție a sa într-o etapă de Cupa Mondială. Primele două au avut loc la Sapporo, Japonia, în 2014.

Brașoveanul Iulian Pîtea a surprins întreaga Românie în 2014, când s-a calificat la Olimpiada de Iarnă de la Soci. La doar 16 ani, săritorul român și-a procurat șansa de a se număra printre sportivii olimpici ai țării noastre. Mai mult decât atât, Iulian este recordmenul național la sărituri cu schiurile, cu o săritură de 127 de metri.

Așadar, trăim vremuri bune ale săriturilor cu schiurile din România. La nici o săptămână după ce Dana Haralambie a bifat a cincea clasare în top 30-ul Cupei Mondiale feminine din tot atâtea posibile, Iulian Pîtea va concura în Cupa Mondială. Îi urăm mult succes!

sursă foto: dinamorasnov.ro

Marcu Czentye

2 thoughts on “Sorin Iulian Pîtea va concura în Cupa Mondială, la Zakopane!

Lasă un comentariu

