Anders Jacobsen: „Peter Prevc va câștiga Turneul Celor 4 Trambuline”

76241_G08_W01

Un nou interviu publicat de site-ul fis-ski.com. De această dată, fostul câștigător al Vulturului de Aur, norvegianul Anders Jacobsen, a fost cel intervievat și și-a exprimat opinia despre competiția care stă să înceapă. De asemenea, sportivul retras din activitate a declarat câteva cuvinte despre viața sa de acum, mărturisind deopotrivă că îi lipsește adrenalina săriturilor cu schiurile, dar se bucură de timpul petrecut alături de familie. Mai jos, traducerea integrală a interviului:

FIS: Bună, Anders! Cum îți petreci timpul în calitate de fost săritor cu schiurile?

Anders Jacobsen: În principal, lucrez pentru televiziunea norvegiană. Exceptând acest lucru, încerc să trăiesc o viață normală și să-mi găsesc un loc de muncă normal (râde). Nu există presiune și mă bucur de asta. Mă străduiesc să îmi dau seama ce vreau să fac în viitor.

FIS: Deci nu îți e dor să fii atlet?

AJ: Cu siguranță că îmi este dor de adrenalină. Îmi lipsește echipa. Sunt prieten apropiat cu fiecare dintre foștii mei colegi. Dar nu îmi este dor de antrenamentele zilnice, de călătorit și de aeroporturi.

FIS: Trebuie să fie frumos să petreci mai mult timp cu familia.

AJ: Desigur, îmi face multă plăcere. Chiar acum sunt pe drum înspre Vikersund, împreună cu fiul meu. Ne dorim să urmărim echipa antrenându-se pentru Turneul Celor 4 Trambuline.

FIS: Să vorbim despre Turneul Celor 4 Trambuline. Se fac aproape nouă ani de când l-ai câștigat tu. Cum ți-a schimbat succesul viața?

AJ: A fost ca un basm pentru mine. M-am alăturat echipei în acel sezon, cu o lună înaintea începerii Turneului am început să concurez în Cupa Mondială și am terminat pe locul trei cu prima ocazie. La Engelberg, am concurat cu Gregor Schlierenzauer. Am fost pe primul loc și pe al doilea, mai târziu. Iar apoi a venit Turneul Celor 4 Trambuline. Totul a fost foarte ușor pentru mine. Eram tânăr și nu mă îngrijoram cu privire la nimic. Doar săream și mă distram. Acest lucru mi-a schimbat viața. Eram un tip obișnuit și, peste noapte, am devenit o celebritate în Norvegia.

FIS: Ți-a plăcut această transformare? Sau te-ai fi descurcat și fără ea?

AJ: Fiecare monedă are două părți. Unele lucruri au fost bune. Dintr-odată, oamenii mă recunoșteau. Multe lucruri devin mai facile atunci când ești faimos. În același timp, ești în lumina reflectoarelor. Trebuie să fii grijuliu cu privire la ce spui sau faci pentru că vrei să fii un model. A fost o experiență interesantă și aș repeta-o.

FIS: La un an după victoria ta, Janne Ahonen a fost ultimul non-austriac care a câștigat titlul în Turneul Celor 4 Trambuline. Crezi că austriecii vor putea să își prelungească șirul?

AJ: Au început de curând să zboare foarte bine, din nou. În mod special Hayböck. Stefan Kraft este la rândul său pe drumul cel bun. Și niciodată nu știi ce va face Gregor. S-a antrenat la Lillehammer și s-ar putea să se întoarcă în forță. Și, în mod cert, sunt norvegienii. Avem o grămadă de săritori buni. Rămâne de văzut dacă avem unul care poate, într-adevăr, să câștige Turneul. Peter Prevc este în cea mai bună formă a carierei sale. Germanii s-au zbătut în Turneul Celor 4 Trambuline de câțiva ani. Nu a fost vreun învingător german pentru mult timp înainte ca Freitag să câștige la Innsbruck, anul trecut. Sunt curios să îl văd pe Severin Freund concurând. A sărit mai bine din nou, duminică la Engelberg, dar a avut câteva probleme cu aterizarea. Dar trebuie să fie recunoscut cu șansă. Ca și Noriaki Kasai. El este în top 10 constant. În acest mod, poți să joci un rol foarte important în clasamentul general. Este greu să prezici. Sunt cel puțin zece săritori care pot să câștige competiția.

FIS: Crezi că Simon Ammann este unul dintre ei?

AJ: Poate. Aterizările sale au început să arate un pic mai bine la Engelberg, chiar dacă sunt departe de a fi perfecte. Am vorbit cu el la Lillehammer. După căzătura sa de la Bischofshofen, de anul trecut, întâmpină dificultăți la aterizare, din punct de vedere mental. Se poate aștepta de la el să își arate cea mai bună prestație într-unul dintre cele mai importante evenimente ale sezonului. Aș fi foarte fericit pentru el dacă va câștiga, însă poate se află puțin prea departe de top. Dar am văzut multe surprize între Oberstdorf și Bischofshofen.

FIS: Norvegienii au parte de un sezon excepțional, cu mulți săritori de top. Te așteptai la acest lucru?

AJ: Nu, sincer să fiu, nu mă așteptam. Este o echipă foarte tânără. Fără Anders Bardal și fără mine, au mai rămas puțini săritori experimentați. Acest fapt face performanțele lor să devină și mai remarcabile. Știu că muncesc din greu și acest debut de sezon e o răsplată bine meritată pentru ei. Dar de asemenea este foarte suprinzător. Dacă mă întrebi pe mine, situația poate continua în acest fel. Băieții se depășesc unii pe alții. Sper ca lucrurile să rămână astfel fiindcă Norvegia formează o echipă foarte „tare” și băieții arată bine la TV (râde).

FIS: Ceea ce nu a arătat bine până acum au fost descalificările norvegienilor. Care este opinia ta despre această problemă a Norvegiei?

AJ: Sunt multe discuții referitoare la acest subiect și oamenii se întreabă cum se poate ca acest lucru să se întâmple. La fel ca toate celelalte echipe, norvegienii încearcă să se apropie de limite când vine vorba despre echipament. Probabil, nu s-au adaptat suficient de bine la noile controale. Cred că trebuie să muncească la aceasta și să măsoare cu mai multă grijă. Fac o treabă extrem de bună în toate domeniile, dar au nevoie să fie mai consecvenți în materie de echipament. Nu este bine când atâți atleți ai unei națiuni sunt descalificați. Știu că nimeni nu încearcă să trișeze. Cred doar că sunt un pic prea leneși pentru a măsura echipamentul în tot amănuntul (râde).

FIS: Acum este timpul să mărturisești. Cine va câștiga Turneul Celor 4 Trambuline?

AJ: Astăzi aș spune Peter Prevc.

FIS: Și care săritor norvegian va fi în stare să îi fie contracandidat?

AJ: Kenneth Gangnes.

FIS: Ultima întrebare: există vreo tradiție norvegiană de Crăciun pe care restul lumii ar trebui s-o cunoască?

AJ: Este dificil de spus. E la fel peste tot, nu contează că e-n Germania sau în Norvegia. În mod tradițional, mâncăm ficat de porc. Și carne de miel, de asemenea. Totul constă în a mânca și în familie. Cred că este similar cu oriunde altundeva.

FIS: Îți urăm un Crăciun fericit și multe succese pentru echipa norvegiană.

sursă foto: fis-ski.com

interviu tradus de Marcu Czentye

Lasă un comentariu

