Severin Freund: „Amândoi am fi meritat trofeul.”

fis ski com

Din fericire, site-ul fis-ski.com oferă adeseori materiale de calitate și foarte interesante în ceea ce privește săriturile cu schiurile. Una dintre colecțiile publicate constituie în interviuri luate celor mai în vogă săritori cu schiurile. La scurt timp după finalul sezonului precedent*, noului campion mondial, Severin Freund, i-a venit rândul să răspundă unor întrebări adresate de către vestitul site. Iată mai jos traducerea interviului:

FIS Ski Jumping: Severin, felicitări pentru câștigarea Cupei Mondiale! Te-ai recuperat deja după acest final dramatic?

Severin Freund: Cu siguranță va fi nevoie de o perioadă pentru a mă obișnui. Dar este foarte frumos că a fost bine pentru mine.

FSJ: Finalul de la Planica nu putea fi mai încântător. Spune-ne despre acele zece minute dintre zborul tău și momentul în care ai realizat că ai reușit (n.r. câștigarea trofeului)?

SF: Întregul weekend de la Planica nu a mers bine. În săptămânile anterioare, în Scandinavia, am simțit că a fost extrem de ușor pentru mine. De fiecare dată am avut în cadrul antrenamentelor o săritură, în timpul căreia știam, îmi dădeam seama cum funcționează trambulina. Dar nu am avut parte de așa ceva la Planica. De aceea, în competiții, a fost vorba doar despre a obține maximumul, cumva. Am fost destul de satisfăcut cu prima competiție. Țelul meu pentru duminică era să reușesc să zbor din nou, însă nu a mers. După a doua săritură am avut sentimentul că totul s-a sfârșit, întrucât știam că Peter va reuși. Iar eu ar fi trebuit să rămân al șaptelea și mai exista un competitor între mine și acel rezultat. De aceasta am fost dezamăgit și un pic deranjat în primă fază, pentru că nu m-am descurcat bine în acel weekend. Apoi a fost, desigur, chiar și mai frumos când lucrurile s-au întors în favoarea mea, în fine.

FSJ: A existat vreun moment în care ai empatizat cu Peter? A izbutit același punctaj, dar merge acasă cu mâna goală.

SF: Cu siguranță. Franc, nu m-am gândit mult la diferențele de puncte. Am auzit că trebuia să fiu al șaptelea, iar el al doilea, dar nu știam că acest lucru ar însemna că avem același număr de puncte. Sincer, după ce s-a întâmplat acum, poate această regulă ar trebui să fie schimbată și să existe doi câștigători de Cupă Mondială. Ambii am avut un sezon extrem de bun și amândoi am fi meritat trofeul. Chiar dacă eu am avut, clar, mai multe victorii de etapă, el a fost incredibil de constant de-a lungul întregului an.

FSJ: Ai spus într-un interviu că, din câte știi, nu sunt planificate mari petreceri. Ai avut parte de ceva?

SF: Am ieșit să mâncăm, dar nu s-a întâmplat nimic măreț. Prietena mea a fost nevoită să lucreze din nou în ziua de luni. Am avut întâlnirea finală cu echipa.

FSJ: În Planica a părut că întreaga echipă se lupta din greu și toată lumea părea că funcționează neavând resurse rămase, pe final. În ce măsură a fost o chestiune de voință în ultimele clipe?

SF: Acest lucru este adevărat. A arătat că trebuie să încerci obținerea maximumului din fiecare competiție. Pentru mine, a fost foarte bine până la Kulm. Fiecare șir trebuie să se încheie la un moment dat și este păcat că s-a întâmplat tocmai în ultimul weekend al stagiunii. Dar de aceea a fost și mai important să tragi de tine în competiții și să dai ce ai mai bun. Peter a zburat extrem de bine și ar fi fost dificil să mă apropii de el, oricum. Desigur, acest weekend de final va fi amintit. Lucrul bun privitor la Cupa Mondială este că norocul și ghinionul se echilibrează reciproc în cursul sezonului și ai un rezultat la sfârșit.

FSJ: Werner Schuster a spus întotdeauna că marele lui obiectiv este Cupa Națiunilor. Cât de important este acest titlu pentru atleți? (n.r. Germania a câștigat sezonul pe echipe)

SF: Foarte important. Am zis și înainte că îmi doresc să câștig trofeul alături de echipă, într-o bună zi. Au fost mulți ani în care nu am fost atât de buni și am fost criticați fiindcă nu am obținut rezultatele la care sperau toți. Din acest motiv, este foarte frumos că am izbândit acum. Ne-am îmbunătățit în mod consistent ca echipă și Cupa Națiunilor demonstrează aceasta. Și după ce am câștigat aur la Olimpiada de anul trecut am declarat că echipa se poate descurca și mai bine. De departe, nu toate lucrurile au decurs bine pentru noi, ca echipă, în acest sezon. Eu am avut parte de mult succes, dar ceilalți s-au străduit din răsputeri. Cu Andreas Wellinger am pierdut un săritor taman în debutul sezonului. El a fost indisponibil pentru o perioadă lungă din cauza unei accidentări. Deci, a fost vorba despre un imens efort colectiv.

FSJ: Întotdeauna ai spus că titlul în Cupa Mondială este scopul tău major. Acum l-ai atins. Dacă îl iei pe Noriaki Kasai drept exemplu, încă ai 15, 16 ani înainte, în calitate de săritor cu schiurile. Care este obiectivul acum?

SF: (râde). Nu plănuiesc să sar atât de mult ca și „Nori”. Încă am țeluri. Sunt numeroase lucruri pe care le pot îmbunătăți în săritura mea. Sari un pic diferit în fiecare an, totdeauna sunt lucruri care funcționează mai bine decât altele. În această privință vreau să mă dezvolt pe mai departe. A fost bine pentru mine în marile competiții din acest an. Turneul Celor 4 Trambuline va reprezenta întotdeauna un obiectiv. Și, de asemenea, am putut să adun tot mai multe puncte în Cupa Mondială, de la an la an. Acest lucru devine tot mai dificil acum, dar la aceasta m-am gândit deja, anul trecut (râde).

FSJ: La finalul acestor săptămâni intense, cu Campionatele Mondiale și Cupa Mondială, ce vei face pentru a te relaxa?

SF: Acum mă voi antrena pentru încă o săptămână, iar apoi voi avea câteva programări. După aceea, va fi timpul pentru o vacanță. În primul rând, voi face puțin antrenament fizic, dar mai apoi mă voi relaxa complet, timp de două săptămâni, și voi acorda corpului meu timp de recuperare, iar minții mele vreme pentru a se depărta de ski jumping. Am suficientă motivație, dar ai nevoie și de puțină distanță, ca să poți începe apoi pregătirile pentru noul sezon la viteză maximă, din nou.

FSJ: Unde vei merge în vacanță după șase luni de iarnă?

SF: Ne dorim să mergem în Thailanda și Myanmar. În mod cert, va fi frumos să vedem puțin soare din nou.

FSJ: Atunci îți urăm o recuperare bună și o vară frumoasă!

*Interviu realizat de fis-ski.com în data de 24 martie 2015

sursă foto: fis-ski.com

interviu tradus de Marcu Czentye

Lasă un comentariu

